reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

reklama

Myšlienky

Predstavivosť a fantázia

Marián Minárik-Častovský

Predstavivosť a fantázia

Keď moja dcéra mala ešte len necelé dva roky, predzvesť zlého počasia nás prinútila zdržiavať sa doma. Zrazu sa vonku zablesklo a hneď na to riadne zahrmelo. Dcéra na mňa uprela spýtavý pohľad: „Čo to?“. Zobral som ju na ruky, postavil som sa s ňou k oknu, ukázal som jej mohutné búrkové mraky, ktoré vietor naháňal po oblohe.

  • 14. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 985x
  • 8
Nočný rozhovor

Marián Minárik-Častovský

Nočný rozhovor

Keď noc zakryje svet, je čas na rozhovor...

  • 9. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 487x
  • 2
Ja a Boh

Marián Minárik-Častovský

Ja a Boh

Týmto článkom odpovedám na otázku rozhlasového poslucháča, ktorý sa ma v Nočnej Pyramíde spýtal, aký je môj vzťah k Bohu.

  • 26. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 271x
  • 48
Hluchota medzi nami

Marián Minárik-Častovský

Hluchota medzi nami

Nie, nechcem písať o nejakej stareckej hluchote, či strate sluchu. Ide mi naozaj o hluchotu medzi nami, o hluchotu medzigeneračnú.

  • 6. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 034x
  • 7
Častá a Bratislava

Marián Minárik-Častovský

Častá a Bratislava

Bývam v Bratislave, no vyrastal som v mojej rodnej Častej, chodím tam každú chvíľu. Sám neviem, prečo mi tak prirástla k srdcu. Možno preto, že každého, koho tam stretnem, môžem pozdraviť, usmiať sa na neho, spýtať sa, ako sa má, zaželať mu všetko najlepšie, hlavne dobré zdravie.

  • 6. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 388x
  • 9
reklama
O snívaní

Marián Minárik-Častovský

O snívaní

Nedeľnú chvíľku poézie dnes venujem snom. Sny sú neskutočné a predsa každý rád sníva. Vysnival som o snoch niekoľko aforizmov. Možno vás budú k niečomu inšpirovať...

  • 25. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Pre istotu...

Marián Minárik-Častovský

Pre istotu...

Moja mama, kým ešte žila, veľmi pozorne sledovala televízne noviny.

  • 1. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Novembrový zážitok

Marián Minárik-Častovský

Novembrový zážitok

Dni sú teraz horúce ako dávno už nie. Pokúsim sa ochladiť ich spomienkou na jedno chladné novembrové ráno...

  • 28. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Človek a jeho slobodná vôla

Marián Minárik-Častovský

Človek a jeho slobodná vôla

...Myslím si, že život ľudský, čím je dlhší, tak počas neho nutne človek napácha aj nejaké to zlo. Vo svojich deviatich rokoch som ležal v nemocnici, bol som chorý "na umretie". Keby som vtedy bol zomrel, možno by som sa bol dostal do neba. Vo svojich deviatich rokoch nielen moji spolužiaci, ale aj ja sám som bol presvedčený, že zomriem.

  • 14. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Stretnutia iného druhu...

Marián Minárik-Častovský

Stretnutia iného druhu...

Čo sa stane s básnikmi, keď sa stratia slová? Zamyslia sa nad ich stratou a vymyslia ich znova...

  • 2. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
reklama
Už dlhé roky sa pozorujem zo strany...

Marián Minárik-Častovský

Už dlhé roky sa pozorujem zo strany...

...a skúmam dôvody, pre ktoré som bol stvorený.

  • 14. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu