reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

reklama

Úvahy

More Dobra a Zla

Marián Minárik-Častovský

More Dobra a Zla

Úvaha k nedeľnej kávičke.

  • 19. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 705x
  • 4
Človek a jeho slobodná vôľa

Marián Minárik-Častovský

Človek a jeho slobodná vôľa

Už šesťdesiat rokov žijem navyše. Mal som vtedy deväť rokov a ochorel som na zápal mozgových blán. Vedel som, čo za chorobu mám, rok predtým zomrel na ňu môj najlepší kamarát Imriško. Zachránili ma však prvé dávky streptomycínu, ktoré práve vtedy získali lekári trnavskej nemocnice.

  • 12. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 234x
  • 33
Že vraj globálne otepľovanie

Marián Minárik-Častovský

Že vraj globálne otepľovanie

Všimli ste si, že koncom leta meteorológovia očakávali postupné ochladzovanie a on sa stal pravý opak?

  • 30. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 792x
  • 15
Predstavivosť a fantázia

Marián Minárik-Častovský

Predstavivosť a fantázia

Predstavivosť a fantázia majú pre každého ľudského jedinca nesmierny význam pri formovaní jeho osobnosti. Podnecujú v človeku zvedavosť, záujem o všetko, čo je pre neho nové alebo neznáme. Naopak, absencia predstavivosti a fantázie vytvára  v človeku nezáujem a netečnosť.

  • 25. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 705x
  • 6
Ako sa mám

Marián Minárik-Častovský

Ako sa mám

Možno vás ani nezaujíma, ako sa mám. V Takom prípade ani nečítajte ďalej.

  • 26. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 139x
  • 26
reklama
Predvianočný rozhovor s Bohom

Marián Minárik-Častovský

Predvianočný rozhovor s Bohom

Ako sme sa v rozhovore s Bohom zhodli...

  • 19. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 024x
  • 47
Všetko, čo sa hýbe, je živé

Marián Minárik-Častovský

Všetko, čo sa hýbe, je živé

To je moje radostné konštatovanie.

  • 23. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 944x
  • 24
Viete, či neviete?

Marián Minárik-Častovský

Viete, či neviete?

Sú záhady sveta, ktoré asi nebudú nikdy vyriešené. Vedeli by ste o nich niečo?

  • 20. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 394x
  • 35
Môžu byť myšlienky nestráviteľné?

Marián Minárik-Častovský

Môžu byť myšlienky nestráviteľné?

Jeden náš významný spisovateľ povedal o druhom našom významnom spisovateľovi, že v jeho hlave sa plodia myšlienky ako králiky. No, bohužiaľ, všetky majú nulovú hodnotu a sú, jednoducho, nestráviteľné. Nechcel som k tomu nič poznamenať, lebo som si uvedomil, že som nikdy neskúšal preverovať myšlienky ako potravu. Zašiel som domov a vyhľadal som v Literárnom týždenníku miesto, kde komentované myšlienky boli zverejnené. Našiel som ich, vystrihol a skúšal som ich zjesť. Priznám sa, žul som ich, prežúval, ale naozaj, aj pre mňa sa ukazovali byť nestráviteľné. Chuť mali skutočnej zlú a dostať ich dolu krkom do zažívacieho traktu som nedokázal. Takmer samé sa miernym násilím vracali naspäť, ako by sa im žiadalo denné svetlo.

  • 18. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 497x
  • 9
Giordana Bruna upálili na hranici

Marián Minárik-Častovský

Giordana Bruna upálili na hranici

Je až smiešne, že o takej hlúposti, či sa zem krúti alebo nie, vôbec ľudia pochybujú.

  • 5. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 876x
  • 27
reklama
Všimli ste si to?

Marián Minárik-Častovský

Všimli ste si to?

Obklopení sme morom pocitov...

  • 19. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 721x
  • 8
Život medzi prvým nádychom a posledným výdychom

Marián Minárik-Častovský

Život medzi prvým nádychom a posledným výdychom

Nádychom život človeka na tomto svete začína a výdychom končí. Čo je medzitým?

  • 18. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 813x
  • 5
Prečo Slovenský rozhlas a Slovenská televízia suplujú daňový úrad?

Marián Minárik-Častovský

Prečo Slovenský rozhlas a Slovenská televízia suplujú daňový úrad?

Slovenský rozhlas i Slovenská televízia utŕžili v poslednom čase veľkú kritiku v súvislosti s vyberaním koncesionárskej dane. No len z časti tieto inštitúcie sú si same na vine. Pes je zakopaný niekde inde

  • 17. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 251x
  • 24
Ej, dobre nám!

Marián Minárik-Častovský

Ej, dobre nám!

Kto vie, čo je lepšie, či stáť v blate, či máčať sa v kaluži?

  • 9. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 579x
  • 5
Vzťah hmoty, vedomia a času

Marián Minárik-Častovský

Vzťah hmoty, vedomia a času

Moje telo a moje vedomie – v akom sú vlastne vzťahu? Kde sa podeje moje vedomie, keď raz prestanem dýchať, keď srdce prestane pracovať a telo sa začne biologickým rozpadom meniť na neživú hmotu?

  • 23. nov 2005
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 2 696x
  • 44
reklama
Úvaha o jablkách

Marián Minárik-Častovský

Úvaha o jablkách

Zamyslel som sa nad tým, akú významnú úlohu zohralo vo svete jablko.

  • 19. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 196x
  • 11
Úvaha 002

Marián Minárik-Častovský

Úvaha 002

Už dlhé roky sa pozorujem zo strany a skúmam dôvody, pre ktoré som bol stvorený. Pripadám si ako kvapka vody v mori – bezvýznamný, ale predsa len potrebný.

  • 23. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 837x
  • 13
Predstavivosť a fantázia

Marián Minárik-Častovský

Predstavivosť a fantázia

Predstavivosť a fantázia majú pre každého človeka nesmierny význam pri formovaní jeho osobnosti. Podnecujú zvedavosť, záujem o všetko, čo je pre neho nové alebo neznáme. Naopak, absencia predstavivosti a fantázie vytvára v človeku nezáujem a necitlivosť.

  • 15. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 356x
  • 7
Úvaha 001

Marián Minárik-Častovský

Úvaha 001

V mestskej doprave si môžete užívať hádky a spory vo všetkých podobách. Kedy ste si naposledy zaspievali?

  • 2. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 746x
  • 27
reklama
SkryťZatvoriť reklamu