reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

reklama

Historky spod Častovskej veže

MUDr. Lamoš a Mišo Fekete

Marián Minárik-Častovský

MUDr. Lamoš a Mišo Fekete

Mišo Fekete bol pôvodne krajčírom vo Viedni. Neviem, ako sa dostal do Častej k MUDr. Lamošovi za asistenta v ordinácii. Jeho úlohou bolo postarať sa o čistotu, a ak bola zima i o teplo vo všetkých priestoroch ambulancie. Skôr, než sa pacient dostal k MUDr. Lamošovi, Mišo ho ešte v ordinácii vyspovedal, ba niekedy si trúfol odhadnúť, ako pacientovo trápenie vyrieši doktor Lamoš.

  • 16. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 150x
  • 13
Smiech nie je hriech

Marián Minárik-Častovský

Smiech nie je hriech

Zobudili ste sa dnes s dobrou alebo zlou náladou?

  • 7. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 135x
  • 6
Jako Franco kupuvál kozu

Marián Minárik-Častovský

Jako Franco kupuvál kozu

O tém, jak Častovan kupuvál kozu v Pudmericách a na Štefanovéj bolo z teho veselo.

  • 11. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 010x
  • 2
Emancipované ženy Štefanovské

Marián Minárik-Častovský

Emancipované ženy Štefanovské

Štefanová je malá, ale milá dedinka medzi Častou a Budmericami. Je tam iba jedna hlavná ulica a tam sa stretli dve klebetné tetky, jedna bola Angela a druhá Irmula. Angela odtiahla Irmulu trochu do tieňa starej lipy.

  • 10. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 250x
  • 18
"El Bosko" už nie je medzi nami

Marián Minárik-Častovský

"El Bosko" už nie je medzi nami

V pondelok poobede sa v Bratislave prihnala silná hrmavica a búrka. Bolo to približne o štvrtej hodine popoludní...

  • 21. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 254x
  • 29
reklama
V Častej je veselo aj dnes

Marián Minárik-Častovský

V Častej je veselo aj dnes

Mladší chlapci, či dievčatá z Častej si myslia, že kedysi bolo veselšie, než dnes. Odvolávajú sa na moje spomienky o živote v Častej za mojej mladosti. A ja, práve pred pár dňami som sa dozvedel, že o veselé príhody nie je núdza ani v súčasnosti...

  • 4. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 228x
  • 8
Rodinna oslava v Japonsku

Marián Minárik-Častovský

Rodinna oslava v Japonsku

V nasej rodine, v ktorej sa - ci uz v Castej alebo vo Dvore Kralove nad Labem - od prichodu Noveho roka az po Silvestra stale cosi oslavuje, prva majova nedela v Japonsku je vyznamnym dnom. Nasa vnucka Shion sa doziva rovnej jednej stovky dni. To nie je malo. Hoci, ked som si to spocital ja, tak mne to vyslo na 24889 dni. Prvych sto dni zivota, to je dost dobry dovod na oslavu.

  • 6. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 017x
  • 35
O VOJNE EŠTE RAZ

Marián Minárik-Častovský

O VOJNE EŠTE RAZ

Ahoj Marian Tvoj príspevok SMRŤ NA ŽIVO ma veľmi zaujal a tak som chcel naň reagovať. Chcel som vstúpiť do diskúsie, ale zdá sa mi to trochu pridlhé, tak Ti to odosielam touto formou. Zdraví Ťa Milan Held

  • 15. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 861x
  • 4
O časoch, keď sa začínali nosiť minisukne...

Marián Minárik-Častovský

O časoch, keď sa začínali nosiť minisukne...

Moja mama bola krajčírka. Vyučila sa iba tak, pri svojej staršej sestre, ktorá bola naozaj vyučená a dokázala ušiť čokoľvek. Mama tiež dokázala ušiť čokoľvek, čo sa jej chcelo. No nie všetko sa jej chcelo.

  • 20. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 722x
  • 17
Dobrák v base

Marián Minárik-Častovský

Dobrák v base

Strýčko Jančino toho veľa nenarozprávali. No aj za to málo, čo povedali sa dostali do basy.

  • 20. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 056x
  • 10
reklama
Strýco Šomel

Marián Minárik-Častovský

Strýco Šomel

Strýco Šomel bývali v našej ulici štvrtý dom pod nami. Písali sa Schwamel, ale ako malý chlapec ich meno som poznal iba z počutia a mne to znelo ako Šomel. Boli tesár, chodili robiť krovy. Koľkí pri takej robote spadli zo strechy. Strýco nie. Dožili sa celkom slušného veku. Hoci triezveho som ich videl iba raz a to bolo skoro ráno, keď išli na prvý autobus.

  • 13. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 046x
  • 16
Tetyčka, ktorá sa stále ponáhľali

Marián Minárik-Častovský

Tetyčka, ktorá sa stále ponáhľali

Ulička, to je u nás v Častej cesta medzi záhradami. Vedie z Pažice do Mestečka. Veľmi často som tam, ešte ako chlapec, stretal tetyčku Cíferskú. Vždy sa prehnali okolo mňa ako bystrá voda. Ony nevedeli chodiť normálne, pomaly. Ony sa vždy ponáhľali. Iba čo som stačil pozdraviť a už od chrbta mi odpovedali. Nikdy som nemal čas spýtať sa ich, prečo sa tak ponáhľajú. Až raz, keď som bol už starší, miesto pozdravu som sa radšej hneď opýtal.

  • 13. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 302x
  • 9
Pravé častofské od A po Zet a naspátek

Marián Minárik-Častovský

Pravé častofské od A po Zet a naspátek

Nedzelná chvílenka poézie po častofský - alebo - MALÁ CHVÁLA ČASTOFČYNY

  • 4. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 690x
  • 31
Zvíracé klebety

Marián Minárik-Častovský

Zvíracé klebety

Do teho pošmúrneho dna trochu veselá Nedzelno-častofská chvýlenka poézyje...

  • 21. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 305x
  • 12
Novoročný vinš Mariána Minárika

Marián Minárik-Častovský

Novoročný vinš Mariána Minárika

Tak, ako každý rok, aj v tomto roku chcem Vám zeželať...

  • 31. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 315x
  • 24
reklama
FŠYMNYTE SI !!!

Marián Minárik-Častovský

FŠYMNYTE SI !!!

Upozornený yného nyka, jako Maryjána Mynáryka

  • 21. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 458x
  • 0
Našiel som korunu!

Marián Minárik-Častovský

Našiel som korunu!

Včera som mal smoly vyše hlavy, no dnes sa to napravilo - našiel som korunu.

  • 14. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 529x
  • 25
2(8) Môj brat ako vojnový "hrdyna a štváč"

Marián Minárik-Častovský

2(8) Môj brat ako vojnový "hrdyna a štváč"

Ponúkam vám rozprávanie o mojom bratovi Tiborovi, dnes už druhé pokračovanie. Prvé bolo na blogu.sme pred týždňom

  • 12. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 143x
  • 10
1 (8) Môj brat Tibor ako švindler

Marián Minárik-Častovský

1 (8) Môj brat Tibor ako švindler

Môj brat Tibor už v časoch svojej mladosti bol v Častej dobre známy svojimi huncútstvami. Dlhé roky však žil a pracoval v Adamove za Brnom. Pripravil som si 8 pokračovaní spomienok na neho a postupne vám ich ponúknem, vždy v utorok. Dnes začínam teda 1. časťou.

  • 5. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 675x
  • 5
Pozór, starý, négdze néčo horí...

Marián Minárik-Častovský

Pozór, starý, négdze néčo horí...

Strýco čítali noviny a pri tom poťahuvali z fajky, tetka priniesli kýbel vody zo studne.

  • 29. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 823x
  • 14
reklama
SkryťZatvoriť reklamu