reklama

Navsteva boha Tengu – Japonsko

Vo stvrtok sme sa vydali na cestu do rise boha Tengu. Ak je niekto namysleny, povedia mu Japonci, ze je ako Tengu. Je zobrazovany s dlhym nosom. Nieco spolocne s Japoncami mame aj u nas, lebo ak je niekto prilis sebavedomy a namysleny, tiez o nom povieme, ze ma hore nos, ze mu donho naprsi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Vo stvrtoksme sa vydali na cestu do rise boha Tengu. Ak je niekto namysleny, povedia muJaponci, ze je ako Tengu. Je zobrazovany s dlhym nosom. Nieco spolocne sJaponcami mame aj u nas, lebo ak je niekto prilis sebavedomy a namysleny, tiezo nom povieme, ze ma hore nos, ze mu donho naprsi.

Obrázok blogu

Vstavali smeskoro rano. Autom sme najskor museli prekonat 80-kilometrovu cestu k upatiuhory Ishizuchi. Viedla krasnym udolim povedla rieky --------- Kanon rieky bolhlboky, no vody v nom pomerne malo. Cesta bola sama zakruta, neustale sme sakrutili, vobec som sa nevedel zorientovat podla svetovych stran. Povacsinepredpisy povoluju maximalnu rychlost iba 50 km za hodinu. Za dve hodiny sme saocitli na sirokom parkovisku, kde sa nam uslo este jedno volne miesto. Odtialtosme mohli pokracovat uz iba peso. Boh Tengu sidli na najvyssej hore a nanajvyssom strome. Najvacsou horou na ostrove Shikokuje hora Ishizuchi, na ktoru sme sa chystali vystupit, prave ona je sidlom bohaTengu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Tengu vie bytdobry, aj zly. Pri nasej ceste sa k nam spraval ako velmi dobry. Obloha bolaako vymetena, slniecko svietilo a my sme mali vyhlad na vsetky mozne strany,Pohoria sa nam dodaleka striedali v niekolkych planoch. K vrcholu hory nas cakalacesta po upravenych chodnikoch v dlzke 4,6 km. Je to priblizne ako z Castej cezStefanovu do Budmeric, co sa da peso zdolat tak za 80 minut. Lenze z Castej doBudmeric sa ide po asfaltke, no tuna po kamenistych chodnickoch s drevenymischodikmi a povacsine cesta stupa stale strmsie a strmsie do kopca. MestoMatsuyama je na pobrezi, teda ma nulovu vysku nad morom a hora Ishizuchi,vzdialena iba 80 km. ma svoj vrchol 1982 m. nad morom. Je to vobec najvyssiepolozene miesto na ostrove Shikoku. Vyssiemozu lietat uz len vtaci, nad nimi este lietadla a hadam este vyssie iba anjeli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


V Japonskumaju tento tyzden takzvany zlaty tyzden, co znamena, ze povacsine maju vsetcipracovne volno. Prejavilo sa to aj na cesticke k vrcholu hory. Hoci bolo poldeviatej rano, stretali sme vela putnikov, ktori sa z hory vracali. Neviem,kedy vyrazili na horu, ked to uz stihli vracat sa naspat.

Obrázok blogu

Mozem vamprezradit, ze som si na tej ceste dobre pokonverzoval v Japoncine. Praktickycely den som rozpraval iba po Japonsky. Stacili mi k tomu tri frazy. S kazdym,s kym sme sa stretli sme sa pozdravili znamym “Konnichi wa!” (Dobry den!) Ak miuvolnil niekto cesticku tym, ze sa zastavil na jej okraji, aby som moholprejst, slusne som sa mu podakoval “Arigato!”(Dakujem!) Iba raz ma jedna Japonka pomylila, ked sa mi chcela pozdravit poeuropsky a povedala “Bon soir!” Tak ma to prekvapilo, ze som si neuvedomil, zeto po francuzsky znamena “Dobry vecer!” a odpovedal som jej “Arigato!”, teda“Dakujem!” Vlastne, odpovedal som jej dobre, pretoze som jej podakoval za to,ze sa snazila so mnou konverzovat mojou europstinou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Nasa unavapostupne narastala. Stale castejsie sme uvolnovali miesto tym, co naspredbiehali. Bolo to dobre, aspon sme sa im mohli pozriet do tvare, ked sme ichzdravili. Bolo prijemne vidiet, ako ich moja japoncina potesila. Trufol som sirozsirit moje konverzacne schopnosti o dalsiu frazu a po pozdrave som sa ichspytal “Ogenki deska?” (Ako sa mate?) No neskor som frazu prestal pouzivat,pretoze sa zastavovali a malisnahu pustit sa do dlhsieho rozhovoru.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Zaver vystupusa dal zdolat dvojakym sposobom. Skratena cesta viedla priam kolmo hore pozvlastnych silnych retaziach. Bolo to sice viac nez o polovicu kratsie, no prenas bola tazka uz aj ta pohodlnejsia cesta po kovovych schodikoch. Stali smetakmer kazdych pat metrov, pretoze aj tak to slo dost strmo hore.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tri a polhodiny nam trvala cesta na plosinu vo vyske asi 60 metrov pod vrcholom. Ked smesa konecne dostali na miesto, odkial - po hrebeni ostrom ako ostrie noza - smeuz nemali odvahu pokracovat dalej na samotny vrchol, mali sme nevyslovnu radost, ze naseutrpenie skoncilo. Nohy sme maliako z kamena. To nam asi skodoradostne stupal na paty Tengu. Asi ho tesilo,zartovat a pohravat si s nami. Na oplatku nam vsak prichystal nadherne zazitky.Na vsetky strany sa nam ponukali krasne pohlady. Spolu s nami si ichvychutnavala hadam stovka turistov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Cesta dolubola o celu hodinu kratsia, no neda sa povedat, ze by bola lahsia. Nasenetrenovane nohy museli pouzivat svaly, ktore dlhym nepouzivanim mame uz asizakrpatene. Ale – medzi nami – na mojich 68 rokov to bol paradny vykon.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Ked sme sanavecer vratili do Tobe, stihol som este vyfotografovat, v akom stave je dom vsusedstve.

Obrázok blogu


Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu