reklama

Sekera v nátoni

Ľudka, jedna moja dobrá známa - čo má muža Vlada - mi rozprávala, ako sa vydávala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

 

Keď bol Vlado na vojenčine, prišiel niekedy v apríli na svoju prvú dovolenku. Vybral si naraz celých desať dní. Ubehli ako voda. A voda - ako je všeobecne známe - uteká oveľa rýchlejšie než dni, ktoré sa míňajú po jednom každých dvadcaťštyri hodín. Vlado si uvedomil, že najbližšia dovolenka by prišla do úvahy niekedy za rok. A to sa nepáčilo ani jemu, ani Ľudke.  

Netrvalo dlho a Vlado riešenie našiel. Vo vojenských predpisoch zistil, že keď sa vojak žení, má nárok na dva týždne mimoriadnej dovolenky. Keďže iné riešenie problému nebolo, súhlasila aj Ľudka, že sa teda musia zobrať.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď to Ľudka najskôr povedala svojej mame, tej to bolo jedno. Šla teda aj za otcom, lebo ten bol na každé závažné rozhodovanie prísnejší a rozumnejší.  

"Tato, my sa s Vladom mosíme zebrat!" - vysypala na neho podstatu problému bez zbytočnej omáčky.  

Otec prerušil rúbanie dreva. Búchal si opakom sekery do vypracovaných mozoľnatých dlaní, prstami hladkal jej ostrie. Pohľad mal upretý kdesi do zeme, premýšľal. Vyzeralo to celkom nebezpečne. No po chvíli pokrčil plecami a - dalo by sa povedať - kapituloval.  

"Nuž, čo sa dá robit? Ked mosíte, tak mosíte."  

Svadba bola ešte v máji. Vladov otec bol v tom čase predsedom MNV, tak to problém nebol. Sám ich zosobášil.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudkin otec zabil sviňu, všetci sa najedli, potancovali si, Vlado si užíval ďalšie dva týždne dovolenky, ktorá tiež utiekla ako voda. Ľudka sa stala slamenou vdovou.  

Prešlo leto, nastala jeseň a Ľudkin otec si akosi s podozrením prezeral mladú nevestu.  

"Očúvaj ma, Ľudka. Kukám sa na teba už ale štyri mesáce a ty si furt chudá, jak Pekové kozy. Neny to dzivné?"  

"Prečo by to malo byt dzivné?" - čudovala sa Ľudka. "Šak som dycky bola chudá."  

"Ked mi pamat dobre slúži, Vlado bol na prvéj dovolenke v apríli. Odvtedy je už pet mesácov. Hádam by to už na tebe móhlo byt vidzet, né?"  

"A odkát ste zebraly, že som v druhém stave? - začudovala sa Ľudka.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Odkát, odkát! Šak ty si mi povedzela, že sa mosíte zebrat. Alebo né?"  

"To je pravda, ale my zme sa nemosely brat preto, že by som čekala dzíta, ale preto, lebo Vlado by ináč z vojančiny nedostál už žádnu dovolenku..."  

A tu sa už Ľudkin otec riadne nahneval. Z celej sily zaťal sekerou do nátona, div ho nerozdelil na dve časti.  

"Tak to ste ma teda porádne nasraly! G vóly vašéj svadbe som zabil svinu, kerá mala úbohých stotricat kilo. Je ci jasné, že tá by bola móhla mat do Vánoc aj dvestopadesát kilo? Ic mi z očí, lebo vytáhnem z nátona tú sekeru a premascím ci z nú chrbet. Já blbec..."  

Ľudka teda radšej odišla za mamou a jej otec sa dal do rúbania. Do večera narúbal dvakrát toľko dreva, než obyčajne...

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu