reklama

Výstup na horu Keltek

Vybrali sme sa na lesnú túru. Pôvodne nás malo ísť aspoň dvadcať. Veľa mojich priateľov a známych túžilo spolu s nami vystúpiť na vrch Keltek v Malých Karpatoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

V Častej pri kostole sme sa nakoniec stretli iba štyria: ja, moja žena Hanka, moja akupresúrna liečiteľka Boženka a jej manžel Ľudo. Je pravda, že som to ohlásil na poslednú chvíľu, ba priam neskoro. Jedna dvojica - Marek Šulák so svojou ženou Evičkou - sa za nami vybrali od nedovareného obeda v čase, keď my sme mali za sebou dve hodiny krásnej prechádzky lesom...

Priznám sa, v mojom prípade to bol pokus, či to po polročných problémoch s mojimi otlčenými kĺbmi vôbec zvládnem. Určite aj Boženka bola zvedavá do akej miery sa jej podarilo sfunkčniť moju telesnú schránku. Jej manžel Ľudo veril v naše víťazstvo, vo svojom ruksaku niesol fľašku Modrého portugala. Moja žena Hanka zasa dúfala, že ešte pozbiera nejaké ostatky hubárskej úrody...  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
gaštan
gaštan 

Začali sme pri najstaršom obyvateľovi mojej rodnej Častej, pri 750-ročnom gaštane.  

Ja som však mal so sebou môj foto-zápisník, pomocou ktorého objavujem v starých stromoch i v kameňoch živé bytosti. Pozrite si, čo som na tejto výprave všetko našiel.

duch gaštana
duch gaštana 

Hrobka pod Keltekom
Hrobka pod Keltekom 

 

Keltek
Keltek 

Keltek
Keltek 

Kelt
Kelt 

Kelt
Kelt 

Kelt
Kelt 

Dva a polhodinový výstup sme zvládli takmer bez problémov. Cesta bola príjemná, až na záverečné stúpanie.  Od juhu tam fičal vetrisko, no my sme si na vrchole našli tiché miestečko v závetrí, poriadne sme si zajedli a vypili všetko, čo Ľudo priniesol.

Obed v trave
Obed v trave 

 

Po hodinke, keď sme všetko zjedli a vypili, mohli sme sa vybrať na spiatočnú cestu. Aj sme našli veľa "jedlí bedlých", aj sme sa najedli čiernych malín, aj sme to horko ťažko zvládli dolu z kopca. Už sa teším niekedy na ďalšiu túru...

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu