reklama

4(8) Môj brat Tibor a řeka Svatého Vavřinca

Lesy okolo Adamova, to bola skutočne veľká Tiborova láska. Keď mi o nich s nadšením rozprával, cítil som, že sa v nich naozaj cíti šťastný a slobodný ako vták. Postupne poznal v nich každý chodníček, každú cestičku, každý strom, či kríček.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

 Stalo sa raz, že Tiborovu pomoc vyhľadali policajti. Prišli za ním už po zotmení. Jeden z Tiborových kamarátov šiel ešte poobede do lesa a z lesa sa doteraz nevrátil. Jeho príbuzní mali o neho vážne obavy. Hľadali ho v lese, ale nenašli. Vraj iba Tibor pozná, kade on chodieval, či by teda nešiel s nimi teraz v noci ho hľadať.

 Tibor súhlasil, naozaj poznal dobre trasu kamarátovych lesných prechádzok. Celkom naisto viedol policajtov tmavým lesom. Našli ho v tmavom údolíčku, rukami objímal strom, ktorého sa držal celou silou. Triasol sa na celom tele, celý bol vymrznutý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 - Já jsem věděl, Tiborku, že mne tady najdeš, já jsem ti věřil, - šepkal potichu.Na nosítkach zniesli muža do Adamova, kde už pod lesom čakala privolaná sanitka. Odviezli ho do nemocnice v Blansku. Lekári potvrdili, že prekonal slabý infarkt. Keby ho však neboli našli, v lese by do rána neprežil.

 Nielen starého priateľa sa podarilo Tiborovi zachrániť. Pri svojich potulkách lesom raz našiel medzi dvomi stromami zaklíneného statného muflona. Mlel už skoro z posledného, keď ho tam objavil. Pristupoval k nemu so strachom, lebo muflon, keď ho zbadal približovať sa, pozbieral posledné sily a začal sa znovu metať sematam, div si svoje krásne veľké skrútené parohy nevytrhol z hlavy. Tibor mu chytil parohy a snažil sa nadvihnúť ich vyššie, lebo tam bola medzera medzi stromami väčšia. S veľkou námahou sa mu to aj nakoniec podarilo a muflon okamžite zmizol v hustom lese, ani sa mu nepoďakoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Pri svojich potulkách lesom Tibor nešiel iba prechádzkovým krokom. Beh mal v krvi od narodenia. Praktikoval teda takzvaný indiánsky beh – kúsok bežal, kúsok šiel normálne. Takto sa mu denne podarilo prejsť až 15 – 20 kilometrov.

 Skúšal som to raz s ním. Nie celých 15 kilometrov, iba techniku indiánskeho behu. Po desiatich minútach som fučal, ako by som práve dokončil maratón. Na Tiborovi sa v jeho dychu vôbec neprejavovala nejaká námaha.

 - Fučýš jak Kunetková donfovica! – smial sa mi. – Sy prežratý, pupek cy tlačý na plúca. Mál by sy tu se mnu prežyt pár týdnof, by sy vydzél, jak by sy sy zlepšýl kondyčku. Aj ze Šankom by ste maly prynt. Kúpyly by zme pecen chleba, vyrazyly by zme ráno pred šéstu a ket by zme maly polovyčku zedzenú, otočyly by zme sa naspátek. Večér by sy mál o try kylá mén.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 - Šaňa by si na to nenachytal. Pre neho by sme museli niesť demižón vína.

 - Šecko je prypravené. Pre neho mám pry bungalove v zemy zakopané červené Vavrynecké. Skór, kým nedonde, ho nevykopem. Šak som mu aj napýsal, že řeka Svatého Vavřynce ho očekáva. A výš, čo my napýsal? Že aby sem došól, že potrebuje pokopat zahradu, a že ket donesem nejaké výno, že to móžeme spolu aj vypyt. Mne ponúka lopatu a já mám ešče donést výno! Já by sem mu móhol tú zahradu leda pohnojyt vlastným hnojem. Šak ón sy jú pokope a uvydzýš, že potom prynde. Na červené Vavrynecké ho nachytáš jako rybu na červýka.

 Môžem vám prezradiť, že Tibor slovo dodržal, ale víno v zemi už nie je. Šanko by nevydržal žiť dlho s predstavou, že niekde v zemi len tak mirnix-dirnix leží zakopané víno a ešte k tomu červené...  

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu