reklama

Novembrový zážitok

Dni sú teraz horúce ako dávno už nie. Pokúsim sa ochladiť ich spomienkou na jedno chladné novembrové ráno...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Na sídlisku, pred našim domom je veľké priestranstvo. Dlhé roky, v čase, keď sa sídlisko stavalo, boli tu haldy štrku a miešačky na betón. Ťažké nákladné autá drtili každý korienok, každú rastlinku - nič tu nemalo právo na život. Keď to všetko skončilo, miešačky odviezli, bagre štrkové haldy zrovnali so zemou. Na priestranstve nastal púštny kľud. No netrvalo to dlho a plocha sa akosi sama od seba zazelenala. Nikto tam nič nesadil a predsa čosi vzišlo. Bol už november a ja som sa jedno nedeľné ráno šiel na tú púštnu zeleň pozrieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prekvapilo ma, že som tam našiel aj malý kvietok. Veď v novembri nielen noci a rána, ale často aj dni bývajú chladné. Bol som zvedavý či nájdem ešte iné druhy kvietkov. A veru, našiel som. Z každého som si utrhol jeden. Všetky boli drobné, ale pri bližšom pohľade skutočne krásne. Čo som však u nich obdivoval najviac, to bola tá ich húževnatosť a skromnosť, ktorú pre svoj život nevyhnutne potrebovali.

Priniesol som ich domov a rozložil na papier, aby som ich zrátal. Bolo ich dvadsaťjeden, každý iný...

Pripomínam - bol november!

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu