reklama

Človek a jeho slobodná vôľa

Už šesťdesiat rokov žijem navyše. Mal som vtedy deväť rokov a ochorel som na zápal mozgových blán. Vedel som, čo za chorobu mám, rok predtým zomrel na ňu môj najlepší kamarát Imriško. Zachránili ma však prvé dávky streptomycínu, ktoré práve vtedy získali lekári trnavskej nemocnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Zrejme Najvyšší pre čosi chcel, aby som nezomrel. Odvtedy som všeličo popáchal a predsa mu to stálo za to, aby som žil. Možno už aj viem, prečo stále ešte žijem. Hoci v tých deviatich rokoch som bol sám presvedčený že zomriem, nerobilo mi to vážny problém, bol som s tým zmierený. Každý deň, ktorý odvtedy prežívam - či je dobrý, či zlý - považujem za dar. Viem, že ak ma Boh bude raz súdiť, nebudú to malichernosti typu, že som si odtrhol hrozno v cudzom vinohrade, že som odvrával, že som nechodil do kostola, že som sa miloval len tak, bez cieľa splodiť dieťa, že som sa na niekoho nahneval a podobne. Ale bude to výpočet času, ktorý som premrhal. Za všetko zlo, ktoré ľudia páchajú, nie je zodpovedný Boh. Veď on nám dal slobodnú vôľu. Nestvoril nás preto, aby sme boli jeho otrokmi. Stvoril nás na svoj obraz a ak niečo konáme, nekonáme nič také, čo by nemohol konať aj on. Sme jeho spolupracovníkmi pri tvorbe sveta, pri spoznávaní jeho zákonitostí i pri ich využívaní. On nepotrebuje pred nami zatvárať žiadne komnaty poznania . Niet žiadnych zakázaných trinástych dverí. Nikto z nás nevie, aký skutočný cieľ mal pred sebou, keď sa rozhodol stvoriť človeka a dať mu slobodnú vôľu. Z anjelov iba ten najmúdrejší pochopil Boží zámer pri stvorení človeka a nesúhlasil s ním - bol to Lucifer. On jediný si uvedomil, aké Bohu a celému vesmíru hrozí nebezpečenstvo od človeka a jeho slobodnej vôle. Boh má však pred nami stále náskok. My by sme mali slobodne a bez sprostredkovaných "vysvetliviek" uvažovať o jeho zámeroch s nami. Ak to budeme chcieť vedieť, dozvieme sa to priamo od neho...

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu