reklama

O tom, čo už ani Pánboh nenapraví

Rodičom sa ťažko niekedy darí okresávať slušnosť vyjadrovania svojich detí, keď už aj z televíznej obrazovky bežne počuť tie najsprostejšie výrazy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Môj otec mal maďarské školy. Modliť sa, rátať a hrešiť vedel iba po maďarsky. Ako murársky majster hrešil, keď sa mu nedarilo, či keď pomocníci nepracovali tak, ako by mali. Keď som mu raz na lešenie miesto polovičky vyhodil celú tehlu, hodil ju po mne, div ma nezabil. Určite ho však právom rozčuľovalo, že myšlienkami som bol niekde v tramtárii, miesto toho, aby som sa sústredil na prácu. Aby zľahčil svoje nadávanie, vravel mi, že ak sa mi niečo nedarí vykonať preto, že mám málo fyzických síl, musím tomu riadne zahrešiť a potom sa mi to určite podarí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyskúšal som si jeho radu. Samozrejme, rozčuľoval som sa iba v duchu, lebo sám sebe som bol smiešny. Keby sa to dalo počuť, bolo by to asi takto: „No čo, ty študovaný inteligent? Načo si toľko chodil do školy, že nedokážeš odkrútiť ani starý hrdzavý šrajfík? Len pekne choď a skromne sa opýtaj suseda, ako to robí on, neštudovaný!“ 

Sused zobral hasák a tak ním zlisoval sedemnástku maticu, že sa hneď rozpadla na dva kusy. Hasákom klepol na vytŕčajúci šrajfík, ten vypadol na zem a so slovami: „Hybaj do rici!“ - kopol ho bagančou, že letel desať metrov ďaleko. Rozosmialo ma to..  

„Čo sa smeješ? Smrad hrdzavý sa zažere a myslý si, že mu to vydrží na celý život. Zbytečne by si sa k nemu modlýl, aby dobrovolne vylézol. Len zahrešit mu treba a kopnut do rici, aby sa už nevrácil!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Prepáčte, že citujem nevhodné výrazy starších, čo vychovali slušné deti, ktoré už taký slovník nepoužívajú. Asi ich vychovávali tak, ako môj otec mňa vo chvíľach, keď bol pokojný a nerozčúlený. 

„Synku, všelyčo očuješ ode mna aj od druhých, lebo uši máš na to, aby si očúval. Aj všelyčo vidzíš, lebo oči máš na to, aby si vidzél. No hubu máš na to, aby si hovoril to, čo si v hlave premyslýš. Pamataj: čo ci z huby ráz vylecí, to ci do gebule už any Pán Boh nenacpe naspátek!“

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu