reklama

Neviem, neviem, neviem!

Vysokoškolský študentský národ prepadlo obdobie semestrálnych skúšok. Celý január a časť februára im prináša plno obáv a stresu či sa im úspešnými odpoveďami podarí uzavrieť zimný semester. Hoci je medzi študentmi veľa takých, čo majú schopnosti osvojiť si množstvo nových informácií z rôznych odborov, predsa je v každom z nich obava, či nebude mať práve dnes zlý deň a či nedostane otázku, na ktorú nebude dostatočne pripravený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Už ako študent som sa zamýšľal nad úkazom, prečo profesori vedia odpoveď na každú otázku a študenti nie. Až som raz na to prišiel... V pracovni známeho historika profesora Marsinu čítal som si študentskú rukopisnú prácu z histórie, v ktorej autor písal, že manželka Přemysla Otakara II. Kunhuta bola dcérou uhorského kráľa Belu IV. Mne sa to akosi nepozdávalo, ale istý som si nebol. Pán profesor - mimochodom živá encyklopédia histórie - sedel za svojim stolom oproti mne, spýtal som sa ho, či to je správne tvrdenie. A on hneď: "Ale kdeže, to bola predsa jeho vnučka, ktorá bola dcérou ruského kniežaťa Rastislava Michajloviča a Belovej dcéry Anny. Bola veľmi krásna... Atď, atď... Informácie sa z pána profesora sypali, ako by sa bol s Kunhutou stretol včera a ona mu všetko sama vyrozprávala. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vypočul som si zaujímavé rozprávanie a miesto poďakovania som povedal: "Pán profesor, teraz som pochopil, prečo ste taký múdry. Už dlhé roky študentom prednášate a skúšate ich. Študent k vám príde celý roztrasený, lebo vie, že toho viete veľa. Čaká, že mu dáte ťažkú otázku a vy ho prekvapíte úplne jednoduchou otázkou, v ktorom roku prebehla bitka pri Moháči. Študent je zaskočený ľahkou otázkou, vie si spomenúť na všetky podrobnosti, len na ten rok nie. Zrazu si nie je istý ani v storočí. Vy si v duchu stále opakujete rok 1526 a on si v duchu opakuje jediné slovíčko: neviem, neviem, neviem... Keby ste mu desať krát zopakovali nahlas, že to bolo v roku 1526, zapamätal by si to do konca života. Ale že si ten chudák v duchu stále opakuje: neviem, neviem, neviem, tak nakoniec presvedčí sám seba, že naozaj nič nevie a skúšku sa rozhodne opakovať."  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán profesor sa usmial: "Ále čo, až bude on prednášať svojim študentom, tiež si to bude opakovať."

Marián Minárik-Častovský

Marián Minárik-Častovský

Bloger 
  • Počet článkov:  279
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Narodil som sa 25.marca 1939 v Častej ako večný optimista. Hoci som len obyčajný smrteľník, páči sa mi to, čo pánu Bohu: rastliny, kvetiny, zvieratá, ryby, vtáky, ľudia, lúky, stromy, zem, skaly, hory, oblaky, hviezdy, mesiac, slnko, voda, vzduch... Ja viem, je toho veľa, ale takí sme už my – optimisti. Zo všetkého však najkrajšia je žena. Tá sa pánu Bohu podarila k jeho vrcholnej spokojnosti. Potom už prestal tvoriť, celú nedeľu odpočíval a kochal sa pohľadom na jej krásu..... Zoznam autorových rubrík:  Historky spod Častovskej vežePoviedkyMoja poéziaÚvahySpomienkyMyšlienkyNedeľná chvíľka poézieNapadlo miMinipríbehyMoja rodná ČastáNeznáme objektyPríbeh s fotografiamiVýpisky z k níhŠperkyZ ciest po zemskej guliSpravodajstvo pod čiarou

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu